Wycieczka w góry.

Domki w górach

W ostatnie wakacje byłem w naszych Polskich górach. Bardzo piękne miejsce – okolice Zakopanego. Jechaliśmy tam ze znajomymi i chcieliśmy wynająć domki w górach. Nie okazało się to jednak takie łatwe.

Gdzie wybrać się na wycieczkę w góry?

Domki w górachNoclegi co prawda oferuje tam bardzo wiele firm. W jednych były apartamenty, w innych warunki były nieco gorsze. Ostatecznie znaleźliśmy nocleg 20km od zakopanego w domki zakopane. Piękne i już niedrogie miejsce przy samym szlaku prowadzącym w wysokie góry. Wybraliśmy się tam w połowie lipca, gdy pogoda była najładniejsza. Codziennie rano mieliśmy gotowe śniadanie, robione przez gospodarzy. Kosie mleko, jajecznica i chleb pieczony przez nich samych. Twierdzili, że potrzeba ogromnych pokładów energii, żeby chodzić po górach. Po pierwszym dniu musieliśmy przyznać im rację – był to nasz pierwszy raz w górach więc nie wiedzieliśmy, że to takie męczące zajęcie. Jednak radość, jaka towarzyszy dojściu na szczyt albo i sam widok, jaki jest już z pewnego poziomu gór zapiera dech w piersiach. Człowiek czuje tam, że żyje. Pierwszego dnie jednak nie szliśmy na długą podróż. Stwierdziliśmy, że będziemy powoli zwiększać dystans. Zamiast tego woleliśmy wybrać się samochodem do Zakopanego. Miasto potrafi zachwycić wyglądem. Wszędzie widoczna gołym okiem kultura, której nie sposób pomylić z jakąkolwiek inną. Typowo góralski klimat. Oczywiście tak jak to tutaj bywa przez miasto przechodziła fala ludzi. Dosłownie nie było końca. Już samo zaparkowanie samochodu było sztuką. Poszliśmy na obiad, bo podróż po górach nawet samochodem jest wymagająca, tym bardziej że po powrocie ze szlaku nic nie jedliśmy.

Resztę dni spędziliśmy już tylko na szlaku, ciesząc się świeżym powietrzem i zielenią która nas otaczała do pewnego poziomu. Wyżej już była tylko surowa skała, ale za to widok za każdym razem kiedy go widziałem zapierał mi dech w piersiach.