Z papierem firmowym do klienta

Obecnie prowadzenie dobrze zarabiającego biznesu jest nie lada sztuką. Konkurencja robi swoje i każdy przedsiębiorca musi solidnie dbać o klienta. Także pozyskanie nabywców stanowi wyzwanie marketingowe. Z pewnością firma, niezależnie od branży, musi mieć swój charakter.

Papier firmowy wizytówką firmy

papiery firmoweNa rozpoznawalność firmy składa się wiele czynników. Oczywiście najważniejsi są ludzie i jakość ich pracy oraz usług, jakie świadczą dla klienta. Jednak aby takiego klienta zdobyć, a potem utrzymać, trzeba w jakiś sposób się wyróżnić, czymś przyciągnąć jego uwagę. Stawiamy na logo firmy. To bardzo istotna część marketingu firmy. Drukujemy  foldery, ulotki, tworzymy stronę internetową, konta na portalach społecznościowych. Ale mamy też swoją wizytówkę, która trafia do klientów przez cały okres współpracy – papier firmowy. Niestety nie wszystkie przedsiębiorstwa uznają papiery firmowe za niezbędne. Być może, ale jednak jest  to forma podkreślenia jakości i charakteru firmy oraz dbałości o klienta. Warto, aby papier był klasyczny, aczkolwiek niestandardowy. Dobrze jest postawić na różne odcienie bieli czy kremu. Kolejna sprawa to faktura – możemy wybrać coś jedwabiście gładkiego lub z delikatnymi chropowatościami. Nie bez znaczenia okazuje się też być gramatura. Lekko grubszy niż tradycyjny papier przyciągnie uwagę i zrobi wrażenie solidności. Zwróćmy też uwagę na stałe napisy pojawiające się na każdej kartce. Zwykle jest to logo firmy, dane kontaktowe czy hasło przewodnie naszego biznesu. Dodaje to naszym pismom tożsamości. Klient od razu jest w stanie rozpoznać, skąd otrzymał dany dokument.

Nie dajmy sobie wmówić, że papier firmowy to mało przydatny dodatek. Profesjonalnie zaprojektowany może stwarzać wrażenie trwałości, solidności, troski o szczegóły, co może przełożyć się na odczucia klienta wobec samych usług.

Z papierem firmowym do klienta
Przewiń na górę